CBBS proveo istraživanje Sajamska industrija i internacionalizacija malih i srednjih poduzeća

Tvrtka CBBS je pokrenula i provela u lipnju/srpnju 2012. godine istraživanje i anketu s temom o internacionalizaciji malih i srednjih poduzeća u Europi. Obzirom da se CBBS također svrstava u mala i srednja poduzeća, tj. mikro poduzeća, stvorili smo i pokrenuli naše istraživanje na online istraživačkom portalu SurveyMonkey, koji se pokazao kao odličan marketing online alat za prikupljanje povratnih informacija i komentara naših partnera, klijenata i Linkedin sljedbenika.

Na sudjelovanje u istraživanju pozvano je oko 350 vrhunskih stručnjaka iz industrije sajmova i medija, predstavnika različitih sajamskih i SME udruženja (malo i srednje poduzetništvo), komora i poduzetnika. Oko 60 – 70% pozvanih sudionika da sudjeluju u ovom tržišnom istraživanju su uključeni u našu Linkedin mrežu, kao sljedbenici i partneri (http://www.linkedin.com/in/berislavcizmek).

U istraživanju i anketi je na kraju sudjelovalo 55 stručnjaka/eksperata za područje sajmovanja, medija i malog i srednjeg poduzetništva iz 20 zemalja i pomoglo nam u prikupljanju informacija i odgovora o važnosti sajmova za za internacionalizaciju i ulazak malih i srednjih poduzeća na nova tržišta.

Rezultati istraživanja “Sajamska industrija i internacionalizacija malih i srednjih poduzeća” donose sljedeće zaključke i informacije:

  1. Mali i srednji poduzetnici su značajni i česti korisnici sajamskih usluga. Prema anketi 44% sajmova ima više od 70% malih i srednjih poduzeća, kao izlagača i posjetitelja na sajamskim priredbama, još je važnije da mala i srednja poduzeća predstavljaju više od 50% od ukupnog broja izlagača i posjetitelja na gotovo svakomsajmu (na 97% sajmova).
  2. Sajmovi su razvili i pripremili posebne usluge i programe kako bi zadovoljili potrebe malih i srednjih poduzeća. Gotovo 70% sajamskih organizatora razvilo je posebne programe i usluge, namijenjene specifičnim potrebama malih i srednjih poduzeća.
  3. Postoje različite vrste posebnih usluga i programa za mala i srednja poduzeća. Sajmovi su razvili i pripremili različite usluge i programe za potporu malim i srednjim poduzećima, da budu uspješna kao izlagači i posjetitelji na sajmovima širom svijeta. Najpopularnije i najčešće usluge razvijene za mala i srednja poduzeća su:
    • Poslovni susreti – networking i matchmaking programi.
    • Edukacijski seminari i radionice za mala i srednja poduzeća – “Kako biti uspješan na sajamskim priredbama”.
    • Prezentacije, marketing i PR aktivnosti – podrška i savjetovanje malih i srednjih poduzeća o važnim temama za sajamski nastup kao što su: marketing, promocija, komunikacija i prezentacija na sajmovima.
    • Izgradnja i opremanje izložbenih prostora – podrška za SME sektor kod izgradnje, dizajna i opremanja izložbenih prostora – uređenja štandova. Posebni uvjeti i paketi za mala i srednja poduzeća.
  4. Važnost nastupa na sajmovima za izvozno orijentirana poduzeća.
  5. Mali i srednji poduzetnici su svjesni važnosti sajmovanja za internacionalizaciju i ulazak na nova tržišta.
  6. Mali i srednji poduzetnici dobivaju podršku od strane države, agencija, komora i drugih institucija za sudjelovanje i nastup na međunarodnim sajmovima.
  7. Sajamska industrija i mala i srednja poduzeća su partneri.

Rezultati istraživanja:
“Sajamska industrija i internacionalizacija malih i srednjih poduzeća” – PDF

Više o inicijativama CBBS-a usmjerenim SME sektoru i sajamskoj industriji:
https://cbbs.hr/cbbs/cbbs_pokrenuo_inicijativu